Foto: Os Der Elsker Film

‘Os Der Elsker Film’ genindtager sociale medier

nov 28, 2022 | Kampagner

28. november 2022

Fra slutningen af november vender kampagnen ’Os Der Elsker Film’ tilbage, hvor filmbranchen i samlet flok opfordrer danskerne – og i særdeleshed de unge – til at støtte dansk film ved at fravælge ulovligt indhold.

Fra den 28. november og frem til jul kører ’Os Der Elsker Film’ endnu en gang for at minde det danske filmpublikum om, hvad det betyder for filmbranchen, at de støtter den ved at se film på lovlig vis, og hvad det har af konsekvenser, hvis de gør det ulovligt. 

Ulovlig download og streaming af film skaber stadig store udfordringer for filmbranchen, og derfor boostes ’Os Der Elsker Film’ endnu en gang på sociale medier for at minde danskerne om de gode vaner, når de skal til at se en masse gode danske film, når vinterkulden melder sin ankomst.

Stort engagement på sociale medier

‘Os Der Elsker Film’ har på Facebook og Instagram indtil videre i 2022 nået mere end 600.000 unikke personer i alderen 18-28-årige. Dette er en stigning på 125.000 personer sammenlignet med kampagnens lancering i 2021. Samtidig er det værd at fremhæve, at alene kampagnefilmen med Anders Juul via Facebook og Instagram er blevet set af tæt ved 475.000 danskere, hvilket er en stigning på 150.000 siden 2021. 

Denne flotte stigning i antallet af personer, som har mødt kampagnen, kan findes i et øget fokus på kampagnens liv på Instagram. Derfor har denne juls boost også stort fokus på at målrette kampagnens indhold til Instagram og tjenestens muligheder, herunder stories. Ved at nå ud til så mange personer i målgruppen som muligt kan ’Os Der Elsker Film’ forhåbentlig være med til at ændre vanerne hos dem, der downloader og streamer ulovligt.

Kampagnens indhold

’Os Der Elsker Film’ består af en række grafikker samt kampagnefilmen med Anders Juul. Fælles for disse er, at de bruger humor til at engagere publikum og få dem til at interagere med indholdet, som det også har været tilfældet med kampagnens tidligere lanceringer. Gennem humoren vil kampagnens indhold møde målgruppen i øjenhøjde, da de enkelte grafikker vil belyse alvoren ved brug af ulovligt indhold via genkendelige templates for memes, der er populære på sociale medier – især Instagram.

’Os Der Elsker Film’ er finansieret af Producent Rettigheder Danmark (PRD).

Se mere på osderelskerfilm.dk

Se ‘Os Der Elsker Films’ Instagram

Se ‘Os Der Elsker Films’ Facebook

Se ‘Os Der Elsker Films’ Youtube